15 KEMUSYKILAN OSTEMATRIX YANG KITA PERLU TAHU

0 Comments
Saya tahu banyak sangat soalan yang terbuku di hati anda tentang OSTEMATRIX kan...?

Jom saya cuba jelaskan satu persatu...

1. Kalau kanak-kanak umur berapa boleh mula bagi ostematrix?

Ostematrix dibuat utk individu dewasa (18 ke atas). Kanak-kanak boleh ambil sumber kalsium daripada mealshakes. Hanya mereka yang berumur 13 tahun ke atas yang boleh mula mengambil ostematrix.

2. Adakah had maksimum untuk mengambil ostematrix?
Bergantung kepada keperluan individu. RDA sarankan 1000mg sehari (4 biji). Jika ada masalah tulang/rapuh/slip disc/patah dan lain-lain boleh ambil lebih.

3. Berapakah pengambilan yang sesuai atau had untuk wanita hamil mengambil ostematrix?

4 biji secara tetap setiap hari. Ambil banyak lebih bagus sebab ada banyak faktor badan tak dapat serap khasiat sepenuhnya kalsium tu. Ambil juga ESP bagi menampung kekurangan kalsium dalam badan.

5. Jika ada warga emas makan ostematrix dan tiba-tiba dada sakit, apa tandanya?
Kena tahu keadaan kesihatan dia. Ada ambil ubat hospital atau dah ada penyakit?

6.Bilakah masa terbaik untuk makan ostematrix?
2 biji pagi. 2 biji malam

7. Untuk kes kemalangan yang patah-patah tulang tu, sejauh mana ostematrix boleh membantu?
Kalsium akan masuk ke dalam tulang dan mineral lain akan bantu menambah ketumpatan tulang. Sama macam keadaan biasa juga.

8. Ada kaitan ke makan Ostematrix untuk bantu lancarkan edaran darah?
Ya

9.Boleh ke tambahkan dos pengambilan ostematrix jika sakit gigi ketika hamil.
Ya.Boleh tanbahkan dos. Ambil Vitamin C juga

10.Bagaimana Ostematrix ini membantu tidur lena dan memudahkan pelawasan sehinggakan mereka yang sembelit pun disarankan ambil Ostematrix?
Kalsium diperlukan oleh otot manusia dalam setiap pergerakan. Jika orang tu stress, ostematrix akan membantu utk melegakan ketegangan otot. Dia akan tidur dengan lebih lena.
Otot di bahagian usus tu yg mengawal pergerakan najis. Najis itu tidak berubah. Tapi otot tu yg lebih mudah dikawal. Maka, akan senang membuang
Banyakkan mengambil makanan berserat.

11. Ada tak kesan sampingan jika ostematrix diambil secara berlebihan?
Dah ramai pengguna Shaklee yg ambil lebih drp 4 biji sehari. Dah berpuluh tahun ambil. Mereka buat test, tiada masalah batu karang dan lain-lain. Shaklee ada landmark study utk pengguna yang dah lebih 20 tahun. Tiada masalah kesihatan.

12.Bagaimana ostematrix membantu dalam mengurangkan masalah gastrik.
Gastrik ni disebabkan keasidan perut menjadi tinggi. Kalsium ini bersifat alkali dimana ia akan meneutralkan perut dan juga legakan otot-otot perut. Jika gastrik, ambil Ostematrix dan ESP

13.Apakah vitamin yg TIDAK BOLEH diambil bersama-sama oste.
Semua boleh ambil. Makanan lain pun. Tapi elakkan ambil kafein serentak dgn kalsium.

14. Jika hamil kembar, adakah ibu perlu tambahkan dos oste? Jika ya, berapa biji?
Ya. Boleh tambahkan dos dalam 6 biji sehari.

15.Brp biji Ostematrix perlu diambil oleh ibu yg menyusukan anakn& hamil pada waktu yg sama?
*Rujuk no 3*

Diharapkan perkongsian ini dapat membantu kawan-kawan.

Nak order ostematrix...?boleh hubungi saya ye....


You may also like

No comments: